fbpx

Stamp duty: New Procedure for stamping valued-based documents

Για το κείμενο στα Ελληνικά

The Tax Department has announced that as of 27 July 2020, the procedure for stamping documents that are based on the value of the document/contract has changed, which relate to real estate leases / rental documents, employment contracts, contracts between two legal entities and contracts with fixed contract value (e.g. purchase and sale documents, real estate contracts, loans, public contracts).

The new procedure is applicable only to the main document/contract and not to any supplementary documents accompanying the main document.

Description of the New Procedure

  1. Stamp Duty Special Calculation tool

For the purposes of this new value-based document stamping process of documents/contracts, the Commissioner of Taxation has issued the “Stamp Duty Special Calculation Tool’’ which can be found here.

  1. Stamping of contracts when the stamp duty does NOT exceed one hundred euros (€ 100)

For Timely stamping (within 30 days from signing or writing the document)

The taxpayer who is responsible to pay the stamp duty should:

  • Calculate the stamp duty payable using the Stamp Duty Special Calculation Tool
  • Send to the Tax Department, via e-mail the form ‘Calculation of Stamp Duty’, which is displayed on the screen at the end of the calculation process.
  • Purchases the stamps from authorized representatives and not from the District Offices of the Tax Department. You can find the table with the authorized representatives here (Greek Version).
  • Affixes the stamp to the document and at the same time cancels it using the same procedure as with documents with fixed stamp duty levy. For this procedure, you can see the announcement dated 26 June 2020 which can be found here.

For late stamping and issuance of true copies

The same procedure is followed as with the stamping of documents with fixed stamp duty levy. For this procedure, you can see the announcement dated 26 June  2020 which can be found here(Greek Version).

The table with the fixed stamp duty levy can be found here(Greek Version). 

  1. Stamping of contracts when the stamp duty exceeds one hundred euros (€ 100)

The taxpayer who is responsible to pay the stamp duty should:

  • Calculate the stamp duty payable using the Stamp Duty Special Calculation Tool
  • Print the form ‘Calculation of Stamp Duty’ form for the payment of the stamp duty levy (payment code 0800). The payment can be made via the Tax Portal of the Tax Department by uploading the self-assessment and the total amount will automatically be calculated including the penalties and interest if any (in cases where the stamp is late). The relevant payments can be made via internet banking.
  • Presents the receipt of payment together with the document to be stamped to the tax Officer, who in turn will seal and cancel the stamp.

Χαρτοσημάνσεις:  Νέα διαδικασία με βάση την αξία της Σύμβασης

Το Τμήμα Φορολογίας ενημέρωσε ότι, από 27 Ιουλίου 2020, άλλαξε και η διαδικασία χαρτοσήμανσης εγγράφων με βάση την αξία  της  σύμβασης,  τα  οποία  αφορούν  μισθώσεις  ακινήτων/ενοικιαστήρια  έγγραφα, συμβάσεις εργοδότησης, συμβάσεις μεταξύ δύο νομικών προσώπων και συμβάσεις  με  σταθερή  αξία  συμβολαίου  (π.χ.  αγοραπωλητήρια  έγγραφα,  συμφωνίες εργοληπτικών  έργων,  δανείων,  συμβάσεις  δημοσίου).

Η  νέα  διαδικασία χαρτοσήμανσης  αφορά  μόνο  αρχικές  συμβάσεις και  όχι  πρόσθετες /συμπληρωματικές.

Περιγραφή της Νέας Διαδικασίας

  1. Ειδικό Εργαλείο Υπολογισμού Τέλους Χαρτοσήμων

Για τους σκοπούς της νέας διαδικασίας χαρτοσήμανσης εγγράφων με βάση την αξία της  σύμβασης,  έχει  δημιουργηθεί  ειδικό  ‘Εργαλείο  Υπολογισμού  Τέλους Χαρτοσήμων’ και το οποίο μπορείτε να το βρείτε πατώντας εδώ.

  1. Χαρτοσήμανση συμβάσεων όταν το τέλος χαρτοσήμου ΔΕΝ υπερβαίνει τα εκατό ευρώ( €100)

Για Εμπρόθεσμη  χαρτοσήμανση (εντός  30  ημερών από  υπογραφής  ή  σύνταξης  του εγγράφου)

  • Ο ενδιαφερόμενος, χρησιμοποιώντας το Εργαλείο Υπολογισμού Τέλους Χαρτοσήμων’, υπολογίζει το τέλος χαρτοσήμων.
  • Αποστέλλει  στο  Τμήμα  Φορολογίας,  μέσω  ηλεκτρονικού  ταχυδρομείου το έντυπο  ‘Υπολογισμός  Τέλους Χαρτοσήμων’,  το  οποίο  εμφανίζεται  στην οθόνη στο τέλος της διαδικασίας υπολογισμού.
  • Αγοράζει τα χαρτόσημα από εγκεκριμένους αντιπροσώπους και ΟΧΙ από τα Επαρχιακά Γραφεία του Τμήματος Φορολογίας. Μπορείτε να βρείτε τους εγκεκριμένους αντιπροσώπους εδώ.
  • Επικολλά και ακυρώνει το χαρτόσημο με την ίδια διαδικασία που εφαρμόζεται για τα σταθερά τέλη. Για την διαδικασία αυτή βλέπετε την ανακοίνωση ημερομηνίας  26 Ιουνίου 2020 την οποία μπορείτε να βρείτε εδώ.

Για Εκπρόθεσμη χαρτοσήμανση και έκδοση πιστών αντιγράφων

Ακολουθείται  η  ίδια  διαδικασία όπως  και  στη  χαρτοσήμανση  εγγράφων  με σταθερά τέλη χαρτοσήμων. Για την διαδικασία αυτή βλέπετε την ανακοίνωση ημερομηνίας  26 Ιουνίου 2020 την οποία  μπορείτε να βρείτε εδώ

Τον πίνακα με τα σταθερά τέλη χαρτόσημων μπορείτε να τα βρείτε πατώντας εδώ.

  1. Χαρτοσήμανση συμβάσεων όταν το τέλος χαρτοσήμου υπερβαίνει τα εκατό ευρώ €100 
  • Ο ενδιαφερόμενος, χρησιμοποιώντας το ‘Εργαλείο Υπολογισμού Τέλους Χαρτοσήμων’, υπολογίζει το τέλος χαρτοσήμων.
  • Εκτυπώνει  το  έντυπο  ‘Υπολογισμός  Τέλους Χαρτοσήμων’,  για πληρωμή του τέλους χαρτοσήμου (κώδικας πληρωμής 0800). Η πληρωμή μπορεί να γίνει από την Φορολογική Πύλη του Τμήματος Φορολογίας καταχωρώντας την οφειλή και αμέσως θα υπολογιστεί το σύνολο μαζί με τις επιβαρύνσεις εάν υπάρχουν( σε περιπτώσεις που είναι εκπρόθεσμη η χαρτοσήμανση). Η πληρωμή θα πρέπει να γίνει μέσω internet banking.
  • Παρουσιάζει σε  αρμόδιο  Λειτουργό  την  απόδειξη  πληρωμής  μαζί  με  τα έγγραφα προς χαρτοσήμανση, ο οποίος θα σφραγίσει τα έγγραφα.

Our team is always at your disposal for any queries you may have.